Proiectul eTwinning ”Closer to Math”
Platforma etwinning reprezintă o punte de legătură între profesorii din spațiul european. Acțiunile școlare făcute prin intermediul Etwinning sunt menite să aducă elevii și profesorii în contact cu colegii lor din alte școli din Europa, făcând din actiunile izolate de predare, un motiv pentru integrarea în demersuri colective de mare întindere. Astfel, profesori si elevi pot compara metode, pot interacționa și mai ales, pot lega prietenii de lungă durată.
”Closer to math” este un proiect inițiat de profesori de matematică din întreg spațiul european, cu scopul de a aduce universul matematicii mai aproape de elevi. Un număr de 18 școli au cooperat la acțiuni comune de învățare a matematicii.
Școala Gimnazială ”Avram Iancu” a participat la proiect implicând elevi din mai multe clase în rezolvarea sarcinilor de lucru propuse.
Clasa a V-a B este prima clasă din școala noastră care a început munca în proiect, încă din luna octombrie. Elevii au repetat operații cu numere naturale în cadrul unor jocuri atractive, codate pe culori. În cadrul activității s-au folosit aplicații software în alternanță cu calcule efectuate tradițional, tabla electronică și tabla magnetică, tabletele și caietele. Materialele create de toți partenerii au fost incluse într-un film de przentare, iar elevii noștri și materialele create de ei pot fi văzute la minutul 14:39 al documentului.
Elevii claselor a VII-a A și a VII-a E au pregătit materiale pentru două cerințe importante ale proiectului. Ambele clase au pregătit materiale educaționale sub formă de jocuri digitale, care trec în revistă proprietățile patrulaterelor. Această cerință a fost specifică lunii noiembrie. Pentru luna februarie, ambele clase au luat parte la provocarea ”Fii regizor pentru o zi!”, în cadrul căreia elevii au avut de făcut un film care să rezinte biografia unu matematician celebru din țara noastră. Este de remarcat faptul că elevii noștrii au propus materiale diverse: filme realizate în Canva, prezentări în Canva, cărți electronice și jocuri de testare a cunoștințelor despre marii matematicieni ai țării noastre.
Clasa a VI-a C a propus materiale educaționale despre unghiuri, folosind aplicații variate: WordWall, Kahoot, Mentimeter și LearningApps.
Clasa a VIII-a B a completat cerința lunii mai: ”Orașul meu cu ajutorul matematicii”. Aceștia au primit sarcina să fotografieze o clădire din oraș, iar de pe fotografie să aleagă cel putin două figuri geometrice, cărora să le menționeze formulele pentru clculul ariei și a perimetrului. După prezentarea formulelor, elevii au avut de calculat aria și perimetrul cu valori numerice proporționale cu mărimea din realitate. Lucrările elevilor din clasa a VIII-a A se pot vedea în colecția Padlet. De asemenea, lucrările au fost incluse în galeria comună a proiectului, realizată cu ajutorul instrumentului digital Emaze.
Este de menționat contribuția permanentă a elevilor din clasa a VII-a A la implementarea proiectului și alăturarea lor la toate sarcinile de lucru, pe întreg anul școlar. Aceștia au prezentat în cadrul proiectului, școala noastră, de asemenea s-au prezentat colegilor din alte țări și au scris scrisori copiilor de la o școală din Turcia. Lucrările propuse de elevii noștri și imagini cu elevii, în timp ce au primit lucrări similare de la colegii lor din Turcia pot fi văzute în albumul foto realizat cu aplicația Canva, la paginile 14, 15 și 16. În sala de clasă a clasei a VII-a A, elevii au realizat un panou dedicat proiectului. Tot elevii clasei a VII-a A au derulat experiemnte școlare cu caracter matematic, pentru demonstrarea teoremelor din geometria euclidiană. Acestea au constituit punctul de plecare în realizarea unei pagini a calendarului comun, realizat cu toate școlile din proiect. Pagina lunii mai conține explicații și fotografii din experimentele realizate cu acest prilej.
Le multumim, pe această cale, tuturor elevilor, pentru entuziasmul cu care au cooperat!
Prof. Diana Rafa