DEVELOPING EDUCATIONAL TECHNIQUES STARTING FROM REGIONAL CONTEXTSă dezvoltăm tehnici educaționale pornind de la contextul regional” este un parteneriat strategic între școli, finanțat în cadrul programului Erasmus+, coordonat de Școala Gimnazială”Avram Iancu”, Dej.

             Pornind de la preocuparea de a aduce predarea mai aproape de elevi, pe baza analizei contextului educațional în școlile partenere, s-a identificat nevoia comună de a avea materiale didactice adaptate la specificul regional, la toate disciplinele școlare. Astfel scopul proiectului este schimbul de bune practici în domeniul școlar și  elaborarea de materiale de lucru axate pe specificul regional al școlilor implicate.

Prioritatea sectorială a programului, la care se adresează proiectul: educație deschisă și practici inovative în era digitală.

Grupul țintă al parteneriatului este format din 32 profesori care, pe parcursul implementării proiectului vor implementa noi materiale de lucru care să pună accentul pe specificul geografic, economic și cultural al școlilor implicate și 40 de elevi, cu vîrste între 12 și 15 ani, participanți la schimburile de bune practici.

Obiective operaționale:

-la sfârșitul proiectului se va dezvolta un set de materiale constând în: scenarii didactice, fișe de lucru, teste pe platforme educaționale și filme educative, care să fie adaptate la specificul geografic, economic și cultural al școlilor participante;

-la sfârșitul proiectului va crește nivelul de conștientizare culturală al elevilor din școlile partenere față de nivelul existent la debutul proiectului;

-creșterea numărului de profesori și elevi din școlile implicate, care să fie implicați în schimburi de bune practici și transferul de tehnici și metode didactice moderne;

-creșterea numărului de lecții în care să se folosească metode și materiale didactice noi, adaptate la contextul regional.

Parteneri: Școli din Polonia, Italia, Bulgaria, Turcia și România

Rezultate și indicatori:

-„Our community into school curriculum/Comunitatea noastră în curriculum-ul școlar” – broșură cu scenarii de lecții, structurată pe trei capitole: matematică și științe, limbă și comunicare și științe sociale;

-„http://www.NewCurriculum21.com”-platformă cu materiale didactice în format electronic, care să aibă următoarele secțiuni: film documentar, fișe de lucru, cerințe pentru portofoliu de documentare, schițe pentru excursii de documentare;

– un set de evenimente de promovare a materialelor de lucru cu specific regional: reuniuni de diseminare, sesiuni de informare în comunitatea elevilor și a profesorilor, sesiuni de pregătire a elevilor care participă la  întrunirile internaționale, conferința locală de promovare a broșurii în comunitatea educațională locală;

– Publicația tipărită a proiectului ” Teaching challenges/Provocări didactice” sub forma unei reviste care conține articolele științifice prezentate la întrunirile proiectului de către toate școlile partenere, cu descrierea   întrunirii, și cu secțiuni speciale, dedicate elevilor.

Reuniuni internaționale

  1. Turcia, Istanbul- întâlnire de management de proiect
  2. România, februarie 2020
  3. Bulgaria, mai 2020
  4. Polonia, octombrie 2020,
  5. Turcia, Mersin, februarie 2021,
  6. Italia, mai 2021.

Informații despre proiectul international ”Developing trans and inter curricular skills for the 21-st century”

Școala Gimnazială ”Avram Iancu”, Dej este beneficiarul unei finanțări europene în valoare de 19245 euro pentru proiectul didactic ”Developing  trans and inter-curricular skills for the 21-st century” propus în cadrul programului ”Erasmus+”, acțiunea K2.

Scopul proiectului este de a dezvolta tehnici educaționale și un context de evenimente care să faciliteze înțelegerea aspectelor teoretice prin analizarea evenimente comune întâlnite în experiența cotidiană.

Ariile curriculare pe care proiectul dorește să le acopere sunt „ Matematică și științe”  și ”Limbă și comunicare”.Nu se exclud disciplinele incluse în alte arii curriculare, care se pot conecta trans-disciplimar cu primele două (de  exemplu geografia, istoria, educația tehnologică și altele).

Grupul țintă este format în fiecare școală din 20 de profesori de la disciplinele menționate pentru gimnaziu sau prof. pentru învățământul  primar,  15 elevi ai școlii.

Parteneri:

  • Scoala Gimnaiala ”Avram Iancu”, Dej
  • CEIP San Luis, Spania
  • 5-th Lyceul of Volos, Grecia
  • Zeytinlibahce Mesleki ve Teknik, Turcia
  • Bagcilar Mustafa Kemal Ortaokulu, Istanbul, Turcia
  • Istituto Comprensivo Salvatore Casella, Italia
  • Zespol Szkol nr 10 w Lublinie, Polonia
  • Zespol SP nr2,P i Gimnazjum Zagnansk, Polonia

Inițiatorul proiectului: Scoala Gimnaziala ”Avram Iancu”, Dej.

Perioada de derulare a proiectului: 2 ani începînd cu 1 septembrie 2016.

Etapele de proiect:

  1. pregatirea pentru prima etapă: popularizarea acțiunilor proiectului în mediul școlar (profesori, elevi, părinți), formarea echipei de proiect, documentarea specificului predării în școala, lansarea unui concurs de confecționarea elementelor de vizibilitate ale proiectului (postere, pliante, logo, calendar) (Lucru în școlile participante)
  2. etapa de formare profesională pe tema ”Cele mai noi tehnici în activitatea didactică trans și inter-curriculară”- reuniune internatională desfasurata in școala noastra. Activități: atelier de lucru pentru a evalua cum se lucrează trans și interdisciplinar în școlile participante, sesiune de informare asupra noilor tehnici  de lucru în domeniul trans și inter-disciplinar; care sunt programele europene și instrumentele folosite în acest tip de predare; care sunt strategiile globale pentru educație în Europa; cum poate fi stimulată creativitatea elevilor prin tehnicile de predare, dezbateri cu privire la folosirea noilor tehnologii( tablete, video-conferințe, platforma MOODLE și ale altor tehnologii.)
  3. Pregatirea în școlă a următoarei reuniuni internaționale prin implementarea unei pagini de web a proiectului, destinată elevilor și profesorior unde se vor solicita opinii și propuneri cu privire la învățarea transdisciplinară. Mic concurs on-line legat de strategii didactice ( propuneri cu plane de lecții, documentații pentru excursii științifice, lecții experimentale, aplicații în cadrul agenților economici)
  4. Întrunire internaționala pentru luarea deciziilor cu privire la schimbările curriculare care vor fi adoptate pe parcursul proiectului. Echipele de management ale școlilor iau decizii asupra transformărilor curriculare, echipe internaționale de elevi vor demonstra cum se pot utilize noile strategii didactice propuse la concursul on-line și vor alege variantele finale pentru materialele de vizibilitate ale proiectului dintre propunerile castigatoare la nivelul fiecărei școli.
  5. Lansarea în cadrul școlii a unui concurs pentru selectarea grupului de elevi participanți la ”Festivalul științific internațional”. Acest eveniment trebuie să fie o reuniune de învățare pe secțiuni: proiecte trans-curriculare, fenomene științifice care au loc în jurul nostru, concurs literar trans-curricular.
  6. Întrunire internațională pentru ”Festivalul Științific Internațional”- școlil participante vor aduce cel puțin cite o propunere la fiecare secțiune, iar elevii participanți vor desfășura activități conform propunerilor făcute
  7. Etapă de lucru în școală pentru evaluarea materialelor de proiect, pentru evaluarea performanțelor școlare ale elevilor după implementarea proiectului, evaluarea rezultatelor la teste PISA.
  8. Reuniune a echipei de management de proiect pentru a creea planul de implementare a olimpiadei transcurriculare
  9. Pregătirea și organizarea etapelor intermediare ale olimpiadei transcurriculare în cadrul școlilor
  10. Reuniune internațională pentru ”Olimpiada transcurriculara”
  11. Pregatirea materialelor pentru conferința ”Învățare ne-convențională”Reuniune internațională pentru conferința de învățare neconvențională. „Learning non conventional” Profesorii vor propune materiale despre aspecte teoretice și provocări în invățarea neconvențională, exemple de bună practică, publicații care sprijină activitățile de predare transdisciplinare. Secțiunea pentru elevi va conține materiale elaborate în cadrul orelor de studiu cu caracter transdisciplinar: proiecte, portofolii, experiențe documentate.
Sari la conținut